Tutkittua tietoa vaikuttavissa muodoissa

Tuntematon ostaja

BY: ALUSTA

15.2.2018
tiedeviestintä, tutkitusti, tiedejulkaiseminen, ruokakauppa, prisma, naapuri, hihna247, kassa, suomalaisuus

Kuva: Alusta

Kiinnostaako naapurin ostoskorin sisältö? Mitä tutkija voi päätellä kaupan liukuhihnalle valituista tuotteista?

Hihna247 on Sub-televisiokanavan ja Prisman yhteistyönä syntynyt nettitelevisiokonsepti, jossa on kuvattu yhtä Helsingin Kannelmäen Prisman kassahihnaa. Viime vuoden juhannuksen ensimmäinen tv-lähetys keräsi satojatuhansia katsojia ja Facebook-videoilla oli yli miljoona näyttökertaa.

Konsepti toistettiin itsenäisyyspäivän aattona, jolloin sitä markkinointiin myös kansainväliselle yleisölle yhteistyössä ulkoministeriön kanssa.

Mitä tämä kertoo suomalaisuudesta ja maailmalle heijastettavasta suomikuvasta?

Alusta-verkkolehden artikkelissa aihetta analysoivat kirjallisuustieteilijät Maria Laakso, Mari Hatavara, Hanna Rautajoki ja Jarkko Toikkanen the Literary in Life-hankkeesta. Hankkeessa tutkitaan kirjallisuuden ja elämän yhteenkietoutumista sekä siirtymiä poeettisen ja jokapäiväisen, taiteellisesti suunnitellun ja satunnaisesti ilmenevän välillä.

Lue artikkeli täällä

Alusta! on Tampereen yliopiston yhteiskuntatieteiden tiedekunnan verkkolehti, joka erittelee yhteiskuntaa, kulttuuria ja ideologioita, analysoi politiikkaa ja julkista keskustelua sekä tuo esiin laadukasta tutkimusta.

TUTUSTUTHAN MYÖSYHTEISTYÖKUMPPANEIHIMME

Avainsanat

Kirjoittaja

Jaa

Email
Facebook
X
LinkedIn
WhatsApp